Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών κάθε είδους σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, καρκίνου και άλλων παθήσεων. Μελέτες έχουν δείξει ότι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών τροφών όπως τα ακτινίδια μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας και της συνολικής θνησιμότητας.

Οφέλη από την κατανάλωση ακτινιδίων

Υγιές δέρμα

Το κολλαγόνο, το σύστημα υποστήριξης του δέρματος, εξαρτάται από τη βιταμίνη C. Αυτή η βιταμίνη αποτελεί σημαντικό αντιοξειδωτικό. Βοηθά στην πρόληψη βλαβών που προκαλούνται από τον ήλιο, τη ρύπανση και τον καπνό, εξομαλύνει τις ρυτίδες και βελτιώνει τη συνολική υφή του δέρματος.

Καλύτερος ύπνος

Μια μελέτη εξέτασε τις επιπτώσεις των ακτινίδιων στην ποιότητα του ύπνου σε ενήλικες με προβλήματα ύπνου. Διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ακτινιδίων βελτίωσε την ποιότητα του ύπνου στο 80% των ατόμων που συμμετείχαν.

Υγεία της καρδιάς

Οι ίνες και το κάλιο που υπάρχουν στα ακτινίδια βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Η αύξηση της πρόσληψης καλίου μαζί με τη μείωση του νατρίου μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Σε μια μελέτη, όσοι κατανάλωναν 4.069 χιλιοστόγραμμα καλίου την ημέρα, είχαν 49% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από ισχαιμική καρδιακή νόσο σε σύγκριση με αυτούς που κατανάλωναν λιγότερα κάλιο.

Πέτρες στα νεφρά

Η υψηλή πρόσληψη καλίου σχετίζονται επίσης με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, προστασία από την απώλεια μυϊκής μάζας, διατήρηση της οστικής πυκνότητας των οστών και μείωση του σχηματισμού πετρών στα νεφρά.

Μείωση της αρτηριακής πίεσης

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε κάλιο, τα ακτινίδια μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Είναι γνωστό ότι η υψηλή πρόσληψη νατρίου αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την υψηλή αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, η χαμηλή πρόσληψη καλίου αποτελεί επίσης παράγοντα κινδύνου.

Προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα

Πολλές μελέτες έχουν αναφέρει ότι το ακτινίδιο μπορεί να έχει ήπιο καθαρτικό αποτέλεσμα και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής, ειδικά για άτομα που πάσχουν από δυσκοιλιότητα.

Προσθέστε το ακτινίδιο στην καθημερινή σας διατροφή προκειμένου να ωφεληθείτε από την πλούσια θρεπτική του αξία.

Κάλλια Γιαννιτσοπούλου
Κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος MSc, MBA, SRD
www.somaygies.gr