Οι γονείς δεν πρέπει μόνο να διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά προσχολικής ηλικίας για να τους ενισχύουν τη λεκτική ανάπτυξη, αλλά να συζητούν επίσης μαζί τους, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics.

Ο Δρ Φρέντερικ Ζίμμερμαν κι οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες διαπίστωσαν μελετώντας σχεδόν 300 οικογένειες με δίχρονα έως τετράχρονα παιδάκια ότι η θέληση των γονέων να συζητούν μαζί τους φάνηκε τουλάχιστον να είναι εξίσου σημαντική με το διάβασμα και την εξιστόρηση γεγονότων ως προς την ανάπτυξη της γλώσσας.

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που έκαναν περισσότερες συζητήσεις με ενήλικες έτειναν να έχουν ψηλότερο σκορ στα τεστ λεκτικών ικανοτήτων. Επίσης γενικώς είχαν ισχυρότερη λεκτική ανάπτυξη κατά τους επόμενους 18 μήνες.

Οι ειδικοί συστήνουν συχνά στους γονείς να διαβάζουν στα παιδιά τους ώστε να ενισχύουν τη λεκτική τους ανάπτυξη.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν αλλάζουν τη σύσταση των ειδικών, αλλά προτείνουν τη σημασία της συζήτησης μεταξύ γονέα-παιδιού.

Αυτό που μαθαίνουν τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία δεν είναι τόσο η γλώσσα, αλλά η επικοινωνία κι ο καλύτερος τρόπος για την ανάπτυξη της υγιούς επικοινωνίας είναι η πρακτική.

Οι γονείς μπορούν λοιπόν να χρησιμοποιούν το διάβασμα ως βάση για την ανάπτυξη μιας συζήτησης, καθώς το ίδιο το βιβλίο μπορεί να είναι το πεδίο για την ανάπτυξη διαφόρων θεμάτων προς ανάλυση.

Οι ερευνητές έδωσαν στις 275 οικογένειες συσκευές ψηφιακής ηχογράφησης που κατέγραφαν την ομιλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας και την έκθεση τους στην τηλεόραση και τις συνομιλίες άλλων ανθρώπων. Τα παιδιά φορούσαν τη συσκευή μια μέρα κάθε μήνα για έξι μήνες.

Ορισμένες οικογένειες ετέθησαν υπό ιατρική παρακολούθηση για 18 μήνες για να δουν οι ερευνητές πόσο η έκθεση στις προαναφερόμενες παραμέτρους επηρέαζε τη μακροχρόνια λεκτική ανάπτυξη.

Κατά την περίπτωση αυτή, η συζήτηση μεταξύ γονέα και παιδιού συνέπιπτε με έντονη γλωσσική ανάπτυξη, ακόμη κι όταν οι επιστήμονες έλεγξαν τις λεκτικές ικανότητες των παιδιών στην αρχή της μελέτης.